Tips shopping barang


Aku nak kongsi dengan korang tips yang aku dapat daripada seorang blogger.

Disebabkan aku admire sangat-sangat dengan kabinet dapur 3g, dia sarankan supaya aku g servey dekat homedec. homedec tu ape? aku pon tak tawu. Hari ni baru aku berpeluang cari info (bukan di homedec) n foundly kabinet idaman aku tu leh sampai 11k!!?? GULP! Terus padam impian – tukar impian lain. Macam ape ntah harga tu walaupon itulah hakikatnya. Aku pon mintalah pendapat dari husband, moga-moga ada lah jalan keluar otak serabut ni, dia kata kalau tido-mandi skali kat kabinet dapur tu berbaloi la nak pasang dengan harga macam tu. Okey, that’s mean NOPE!

aku pon stop kan dulu cari kabinet dapur n  pikir benda lain. Plaster siling, yeah! Ada orang buat kat ruang tamu+dapur+tangga dapat rm2500. Hurm, not bad harga! So kalau pasni aku nak cari kontraktor pon kene dapat harga rendah dari tu sebab tolak side tangga lah. Tak mahu tertipu lagi. Pui!

Tips lagi, Kawan aku kata kalau nak jimat kos sikit, tiles mosaic sinki (etc.) cari sendiri, suruh kontraktor pasang. Sebab kalau kita minta dia suruh carikan ofkos la dia charge harga lebey kan. So better g cari sendiri, puas hati pon puas sebab memang jenis tu yang kita nak. haa.. nak senang g cari kat houzdepot, sana baaaanyaaakk barang yang syiok untuk membuang duit. haha! ntah,sebab kawan aku g cari barang sumer tu kat situ, katanya harga murah selepas dia buat servey. aku ofkos belum servey. kuikuikui.. pompuan ni bz okey! huihui.. so pas dah borong jadah semua tu, bagi la kat kontraktor tu suruh kasi buat chantek-cun-melecun. harga pasang tu aku takde pengalaman nak kongsi lagi, nanti bile dah berdiri utuh dapur aku baru aku share okey.

Owh, anyway. Minggu ni ada Homedec Exhibition dekat KLCC.

18-22 Okt Design+Renovate
25-28 Okt Furnish+Decorate

Harap-harap ada masa untuk menjenguk kat situ nanti. Amik idea n skodeng price market. Woot woot. Hopefully dapat laaa pergi. Gosh! Tak pernah pergi ni, tapi takleh excited sangat, sebab masa aku memang pack. Kalau tak g gamaknya skodeng price kat blog orang je laa.. adoi!


Kalau korang tengok dalam site homedec tu, diorang pon ada bagi tips-tips taw. Aku baru je berangan nak  pasang rain shower dalam master-bathroom nanti.

 Cuntek kan cuntek kan.. giler high taste aku. 

But sadly biler baca tips dalam homedec, hurm.. takpe, ade duit lebih aku buat jugak! Ahahah! Walaupon cussie aku kata sia-sia je mandi kene elektrik kang! Ouch! Hahaha

Pahtu tips untuk atur kabinet dapur, oven takleh lepak sebelah peti ais. Tapi selalu je aku tengok kontraktor buat elep je pasang cenggitu. Owh lupe, apa maw susah, bukan peti ais n oven dorang pon kan. Hah! So, banyakkan lagi membaca okey! Aku pon nak sambung baca gak. Tutu!

No comments: