renovate dapur (part II-quotation)

nota kepala # sambungan untuk entry ini.

kenapa tukar tajuk? haaaaaa... sebab rasa macam tak kene plak perkataan rumah tu ditempek kat situ sedangkan progress hanya bahagian belakang sahaja. hokloh!

aku dah dapat 2 quotation. baru dua?? damn! lebih kurang 5-8 company aku email, hanya 1 yang berjaya bagi! bongok! yang lain semua mintak number henpon untuk dihubungi. baik kau tulis siap-siap kat website jadah korang tu hanya pelanggan yang akan bagik nombor henpon SAHAJA yang akan dilayan! lutut aahh.. its not a big deal pown kan. cuma ntahlah, aku just nak tanya range harga korang bagi je pon, bukan mati-mati nak korang sahaja the only one yang akan buat kerja tarah-tarah dapur aku. aku pon nak gak bandingkan harga semua! kata free quotation!!!pffftttt!!! tanya pon tak boleh. what a poor service.

berhenti mengomel. sambung balik.

ehem. harga memang jauh beza sebab aku bagi lain keluasan (mangkok ahh!! sebab 1 aku bagi berdasarkan anggaran kaki table top aku. 1 lagi aku bagi berdasarkan master plan umah aku) pffftttt!! bijak bukan? yeee.. bangang namanya tu!

ni harga berdasarkan panjang table top aku.
ni berdasarkan panjang floor plan. =__+"

kalau nak diikutkan panjang dapur table top tu 11" sebab tak penuh pon sederet sebab nak sumbat peti ais gabak dengan mesin basuh hujung tuh! ngaaaaaa...aaaaa.. tapi aku bajet 5k la tu.. supaya ada duit lebih.. takde la tercekik aku tetiba harga sebenar lebih mahal dari itu.. kaaannn!!?? ye ke tak?? haisshhh..

ohh.. by the way.. dapur impian aku simple je. toksah la memahal sangat dan bergaya sakan. bukan TIDO situ pon kan. cukup serba serbi dah memadai dah nyah ooiii.. so, jumpa entry seterusnya!
chio!

*dapat dari google*

simple je nyah.. abaikan kabinet panjang meninggi tu.

No comments: