Renovate rumah

Holalalala..
Seperti entry sebelum sebelum ni, aku dah gtaw yang umah aku telah ditarah dengan rakus oleh kontraktor. Semua kerja penelitian aku letak atas bahu pengkritik iD(interior design) yang aku hired sebelum ni. Olelele

Macam sebelum ni aku hint-hint. Jahanam semua idea aku ditolak tepi oleh iD. Semuanya. Omai, poor me😞.  Aku nak lampu downlight kat dapur, NO! Kata iD. Aku nak walltiles kat dapur macam bawah ni, NO! BURUK! Katanya lagi. 😱Jadah mana buruk aku pon tak tawu. Kesian aku tengok diri aku sendiri. Haish. Tapi aku pujuk hati, maybe susah nak jaga kot. Waaaaaaaa!!! Naakkk jugakk!! Siap laa, aku cari and tampal sendiri nanti, huh!! Aku dah tengok dah DIY kat youtube, siaplah!! 😏Heh






*sumber gambar melambak dari google*

Maka, berbalik kepada pepecahan dinding blakang. First aku ngan laki takmaw extend blakang ni. Just nak pasang table top kitchen cabinet je pon aku habak hang. Disebabkan pagar blakang tu dah rabak dikerjakan oleh kontraktor JIRAN sebelah tanpa memasangnya balik, pffffttttt. Maka aku budget lagi nak pasang dinding dua jengkal n kayu. Leh aku tanam pokok limau purut, serai, daun pandan, cili padi dan bunga-bungaan. Wahh gitu. Nak masak senang, hanya petik dari ladang nyah! Ni kat kedai pon secubit daun limau purut pown 50sen nokk!! Gahhh.. Namun, tskk taskk. Ruangan kebun terpaksa DELETE! 😡

ID kata, harga lebih kurang je extend dengan nak tambah tembok bagai. Ngaaaaaaaa!! 😭Angguk je la tanda setuju.




Kebunku.. Tskkk tsskk 😢
Nanti kalau nak tawu harga renovate (kalau taknak aku takyah gtaw) kene tunggu habis siap dulu. Yelah, pasti ada tolak tambah punya ni. Okaylah. Dadidudedo.

KEBUN!!!! Waaaaaaaa!!!

update: harga rawak extension boleh usha sini.

1 comment:

Unknown said...

salam..sy pn tgh extend n reno rumah..leh share idea..follow http://qiesha8587.blogspot.com/